úterý 9. října 2012

kobwoborsc

dotyčná ví, o kom mluvím, ne, mezi ingredience nepatří zabitá kobra :)
Spíš je to něco mezi ukrajinským a ruským borčšem.

zajít do řeznictví - vydyndat kovězí žebra (koneckonců to vařím pro jedno Adamovo žebro :))
Jakmile jiné žebro pochopí, že dyndám základ pro boršč,  sama mi nabídne, že mají vykoštěná vepřová kolena ...
No takové řeznictví je radost, prý mám přinést vzorek :)
No, okrájet to žebro plus to vepřové byl úkol, no pak červená řepa. naloupat, nastrouhat (a umýt strouhač, FUJ), pak tedá kámoš gú.l trochu pomoh, neb jsem dumal, co do toho, ukrajinský i polský umím, ale ruský ne...
Tak tam upadlo zas trochu H2O, vavřínový list (cwajmal), asi tak deset kulí černého koření (kde je na Sarajevo :) a sice mi znělo podezřeje, že do ruského boršče se má dát nové koření, ale upadly tam přesně 4 kuličky.
Teď to bublá, no zakysaná smetana je připravena, moc zeleniny krom mrkve mi tam neupadlo a i cibulí jsem pohrdl, tak výsledek bude ... ještě jsem to nedosolil, ale to fakt počká, vývar z tolika masa se dá jen lehce přisolit, zamíchat a je hotovo.

PS: z odřezků se bohatě nažral Kočka/kocour čert, pro kterého/ji to byla jistě příjemná změna jídelníčku

3 komentáře:

  1. paxe k tomu nakrájejí brambory a dolije voda, míchá se, no a kopr. Čerstvý, ten s borščem dělá divy
    Pak tu zakyanou jen jíme jako řílohu, ale "nepojujeme" chutě.

    OdpovědětVymazat
  2. s a p chybějící lze přičíst zbrklosti autora, tak to tam doplňte :)

    OdpovědětVymazat
  3. byl jsem žádán o specifikaci zeleniny: takže 3 mrkve, půlka kedlubny, celer, petržel. Je pravdou, že by tam mělo být i zelí, no, holt v kobwoboršči nebylo :)

    OdpovědětVymazat